بازدید کلاس سوم سفیران رضوان از تصفیه آب و کارخانه دستمال کاغذی

بازدید کلاس سوم سفیران رضوان از تصفیه آب و کارخانه دستمال کاغذی
مكان بازديد:تصفيه آب گلشن                                مسئول :جناب آقاي شاكري
درس علوم: فصل 2 تصفيه آب                                                پايه دوم دبستان سفيران رضوان امين شهر
آموزگار:سركار خانم زهرا حاجي ن‍ژاد
در اين مكان مراحل تصفيه آب به ترتيب توسط  آقاي شاكري به دانش آموزان توضيح داده شد. ابتدا گفته شد كه آب چگونه و از كجا به اين تصفيه خانه مي رسد. جناب آقاي شاكري فرمودند كه چاه اصلي آب در يك منطقه دورتر از اين تصفيه خانه حفر شده است و آب توسط لوله هايي به اين تصفيه خانه انتقال داده مي شود و در يك استخر بزرگ كه سرپوشيده است ذخيره شده و بروي اين استخر مخزن هايي قرار داشت كه با درب و توري هاي مخصوص پوشيده شده بود كه از ورود هر گونه آلودگي جلوگيري شود و سپس مراحل كلرزني به آب كه با دستگاه مخصوص انجام مي گيرد و همچنين دستگاهي كه ميزان برداشت آب از اين مخزن ها را نشان مي داد تمامي اين مراحل به دانش آموزان توضيح داده شده و دانش آموزان دريافتند كه آب لوله كشي خانه چگونه تصفيه مي شود.
**************************
 
بازديد علمي دانش آموزان پايه سوم دبستان سفيران رضوان امين شهر به همراه آموزگار سركار خانم نرگس حاجي نژاد از تصفيه آب و كارخانه دستمال كاغذي گلشن
اين بازديد علمي روز دوشنبه مورخ 22/10/93 از ساعت 9 الي 11:30 انجام گرفت. دانش آموزان در ابتدا از تصفيه آب كه در منطقه گلشن قرار داشت و مربوط به درس علوم فصل زندگي ما و آب( بخش تصفيه آب) بازديد نمودند.
در اين بازديد دانش آموزان با فرآيند تصفيه آب شرب منطقه و همچنين استفاده بهينه از آب و فرآيند صرفه جويي آب آشنا شدند.
آقاي شاكري مسئول شبكه آب و فاضلاب امين شهر در مورد نحوه تصفيه آب و كنترل كيفي آب براي دانش آموزان توضيحاتي را ارائه نمودند. و دانش آموزان با بخش هاي مختلف مثل( لوله هاي آب مصرفي – مخازن آب – كلرزني و  ميكروب كشي آب و دستگاه هاي مختلف ميزان آب مصرفي و هدر رفت آب و همچنين دستگاه هاي ديگر آشنا شدند. و در پايان اين بازديد دانش آموزان نيز سوالاتي را ارائه و آقاي شاكري به اين سوالات پاسخ دادند و همچنين در مورد نحوه استفاده درست و بهينه از آب نيز توضيحاتي را ارائه نمودند.
در ادامه دانش آموزان از كارخانه دستمال كاغذي كه در بين جاده انار – گلشن قرار داشت بازديد نمودند. اين بازديد مربوط به درس مطالعات اجتماعي قسمت منابع و به منظور آشنايي دانش آموزان با منابع طبيعي صورت گرفت. در اين بازديد دانش آموزان با نحوه بسته بندي كردن انواع دستمال كاغذي آشنا شدند. در اين كارخانه مسئولين هر قسمت در مورد نحوه كاركرد هر دستگاه توضيحاتي را به دانش آموزان ارائه نمودند و همچنين آموزگار در مورد بخش هاي مختلف كه مربوط به درس بود نيز توضيحاتي را ارائه نمود و در پايان اين بازديد از آقاي مهرابي مديريت كارخانه تقدير و تشكر شد.



:: موضوعات مرتبط: ابتدایی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حلاجی زاده
تاریخ : دو شنبه 29 دی 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: